zondag 14 oktober 2012

Vandaag

Ik zit op de bank, voor me uit te staren. De verwarming op standje 4. Het fleece-dekentje over m'n benen gespreid. De tv is uit, maar mijn Spotify staat aan met een oude playlist. Voor me liggen twee eierschalen. 'There is an old voice in my head that's holding me back'. Ook m'n knuffelschaap heeft zich weer bij me genesteld.

En dan staar ik. Er is een waas, ik heb het warm. Is het door de verwarming, door de deur die dicht is en door het hol wat ik hier aan het kweken ben? Of zijn het mijn gedachten die op hol zijn geslagen, waar ik geen vat op krijg? Het enige dat ik op dit moment vast kan stellen, is dat dit weer een nieuw begin is. De hoeveelste weet ik niet. Zelfs mijn blog mag meedoen met dit nieuwe begin.

Gekenmerkt door de vogels, die voor de vrijheid staan. De vrijheid in mijn leven die hopelijk binnenkort plaats zal vinden. Omdat ik dan eindelijk vrij ben, verlost uit de kooi van het verleden. Waarna ik weg kan vliegen naar een beter bestaan, eentje waar ik me beter bij voel, eentje waarbij ik me welkom voel en eentje waar ik mezelf vooral kan zijn. Eentje met minder rond dwalende gedachtes. Kom je?..

Vandaag is een dag van mezelf bijeenrapen, rust vinden, chaos opruimen, me klaarmaken voor het nieuwe begin. Wat doe ik nu, wat wil ik? Als ik überhaupt nog iets wil dan. Wat wil ik proberen? Voor wie wil ik het doen? Wat wil ik vergeten? Hoe wil ik zijn? Hoe ga ik het doen? En ook, hoe ga ik het vertellen? Nu ga ik eerst de deur uit om af te koelen, een paar enveloppen langs te brengen en weer lekker te dromen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten