zondag 25 november 2012

Voorbij

'Het is wel over, maar nog niet voorbij'
       Marco Borsato

Een zinnetje uit een liedje, wat je op allerlei manieren op kan vatten. Voor mijn eigen leven geldt dat ik vind dat het niet voorbij is als twee mensen uit elkaar gaan. Daarnaast heb ik ook zoiets: 'zeg nooit nooit'. Je weet namelijk niet of je ooit nog een tweede kans gaat krijgen of gaat nemen.

Nu wil ik inhaken op het eerste. Als iemand zegt dat diegene niet meer met je verder kan, om wat voor reden dan ook, het is nog niet voorbij. Dan komt juist de tijd van awkward blikken en awkward gesprekken, awkward 'hoi' zeggen en de ander het te gezellig zien hebben met iemand anders. Op dat moment begint pas de vertaling van wat jullie hadden, wat jullie hebben gedeeld, wat jullie hebben doorgelopen en wat voor bijzondere momenten er zijn geweest. De aanrakingen, zoenen, gezamenlijke nachten, onverwachte bezoekjes en het samen wakker worden. Het lijkt of je dan pas alles echt gaat waarderen.

Ze zeggen ook wel: 'you don't know what you've got till it's gone'. Dit vind ik zelf een beetje dubbel. Tuurlijk weet je dat wel. Als iemand alleen geheel onverwacht uit jouw leven stapt omdat hij of zij niet meer genoeg aan jou heeft of in jou ziet, wordt je gewoon lekker met je neus op de feiten gedrukt.

Het is zo jammer om afscheid te nemen, wanneer jij nog wel met iemand verder wil. En zelfs al wil je niet met iemand verder, je kan zoveel van iemand leren. Elke persoon is speciaal en elke persoon heeft iets bijzonders. Elk heeft speciale momenten met jou, waarvan alleen jullie 2 weten hoe het echt was en hoe het voelde. Als je elkaar verlaat betekent dat dat je die ervaringen niet meer echt met iemand kan delen. Het kan zomaar worden vergeten. Daarnaast is het natuurlijk ook heel mooi, dat maakt het dat niemand in feite vervangbaar kan zijn.

Zal ik zomaar in de vergetelheid raken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten