vrijdag 2 november 2012

Vrijgezel

Het is vrijdagavond, het weekend is geopend. Elf uur 's avonds. En ik ben alleen. De rest is op dit moment vergezeld door mannen die van ze houden, die voor ze vallen, die zich willen omringen door ze. 

Is er dan iets mis met mij? Ben ik door toedoen van mezelf zo in mijn eentje op de bank beland, terwijl de rest van de wereld hun liefde aan het delen is? Terwijl ik de kans niet heb om dat te doen, aangezien ik ben toegewezen op mezelf. Moet ik het dan anders aanpakken? Moet ik dan anders zijn? Ben ik van mezelf dan niet goed genoeg om iemand te kunnen vinden die zich ook maar even hoeft te interesseren in mij? Ben ik dan niet interessant meer? Er zijn genoeg dagen geweest dat ik kon kiezen en dat soms niet eens deed. Maar waar zijn al die keuzes gebleven? Waar is die interesse gebleven? Ben ik te doorzichtig geworden? Of ben ik dat gewoon?

Het voelt alsof ik niet goed genoeg ben van mezelf om iemand te kunnen vinden die zich lang genoeg kan interesseren voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten